Ce presupune contabilitatea primara?
Confidențialitatea datelor dvs. este importantă pentru noi

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența de navigare, pentru a vă prezenta conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul nostru. Făcând clic pe „Acceptă tot”, acceptați utilizarea cookie-urilor.

Notiunea de contabilitate primara  se refera la intocmirea urmatoarelor documente contabile care stau la baza celor mai importante tranzactii economice:
–    contabilitatea registru de casa;
–    contabilitatea note de intrare-receptie (nir-uri);
–    intocmire deconturii de cheltuieli;
–    intocmirea facturilor (facturare);
–    intocmirea de dispozitii de plata/incasare catre casierie;
–    completarea de chitante, cecuri, ordine de plata, foi de varsamant;
–    intocmirea de state de plata, pontaje.

Rolul documentelor contabile este de inregistrare cronologica si sistematica a operatiunilor efectuate. Documentele justificative sunt reflectate in contabilitate (imagine sintetica a operatiunilor), iar toate inregistrarile din contabilitate trebuie sa aiba la baza un document justificativ.

Organizarea contabilitatii patrimoniale constituie o obligatie stabilita prin lege pentru toate persoanele juridice, precum si pentru persoanele fizice care au fost autorizate sa desfasoare activitati pe cont propriu si au calitatea de comerciant.

Recomandare

"Niciodată să nu spui că un contabil aduce credit profesiei sale; un contabil bun aduce debite profesiei sale."

Charles J.C. Lyall

 

 

 

Limbă

Găsește-ne cu ușurință