Cum scapati de hartuirea recuperatorilor de creante?
Confidențialitatea datelor dvs. este importantă pentru noi

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența de navigare, pentru a vă prezenta conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul nostru. Făcând clic pe „Acceptă tot”, acceptați utilizarea cookie-urilor.


a) cesionarea contractului de credit si a accesoriilor, precum si a creantei catre o entitate care nu are sediul social, o sucursala sau un reprezentant in Romania;
b) perceperea de comisioane, dobanzi si dobanzi penalizatoare, cu exceptia dobanzilor penalizatoare legale, de catre entitatile de recuperare creante;
c) perceperea de costuri aferente activitatii de recuperare de catre entitatile de recuperare creante, cu exceptia costurilor aferente procedurilor de executare silita;
d) derularea activitatilor de recuperare creante in perioada celor 30 de zile calendaristice prevazute la art. 71 alin. (5) lit. b) si pana cand este transmis consumatorului raspunsul la contestatie;
e) utilizarea de tehnici care sa hartuiasca sau sa abuzeze orice persoana in legatura cu recuperarea creantelor;
f) utilizarea, in cadrul procesului de recuperare creante, de amenintari sau alte tehnici agresive, cu scopul de a vatama fizic ori psihic consumatorul ori rude ale acestuia ori de a-i afecta reputatia sau proprietatea;
g) contactarea consumatorului, in cadrul procesului de recuperare creante, la locul de munca al acestuia;
h) contactarea, in legatura cu recuperarea creantelor, a oricarei altei persoane diferita de consumator, succesorii legali, avocatul sau imputernicitul acestuia, creditorul, avocatul sau imputernicitul creditorului;
i) afisarea la usa apartamentului/blocului a notificarilor/ somatiilor/adreselor in legatura cu recuperarea creantelor, cu exceptia actelor de procedura afisate la solicitarea executorului judecatoresc ori a instantei de judecata;
j) comunicarea entitatii de recuperare creante cu consumatorul in intervalul orar 20,00—09,00."

 

Firma de recuperare este obligata sa negocieze, impreuna cu datornicul, un plan de achitare a debitelor adaptat veniturilor acestuia, care poate contine esalonarea sumelor datorate, si chiar o perioada in care debitorul poate sa nu plateasca.

 

 

 

Recomandare

"Niciodată să nu spui că un contabil aduce credit profesiei sale; un contabil bun aduce debite profesiei sale."

Charles J.C. Lyall

 

 

 

Limbă

Găsește-ne cu ușurință